HUR SPRINGER DU?

Skadestatistiken hos löpare är otroligt högt, närmare 80% får en eller flera löprelaterade skador inom första året när de börjar löpträna. Våra dagliga rörelsevanor och val av skor har en stor påverkan på hjärnans förmåga att välja rätt rörelsestrategi för att minska skaderisk samt energiåtgång i löpning. Vår löpteknik påverkas omedvetet av dessa faktorer. Gör en analys hos oss för att ta reda på hur du springer och vad du kan göra för att optimera din löpteknik för att minska skaderisk och springa lättare.

VAD ANALYSERAR VI OCH VARFÖR?

Löpning kan brytas ner till enklare färdigheter; förmågan att sitta på huk, stå, gå och hoppa. Vi använder videoanalys för att kolla din förmåga i alla dessa rörelser och din löpteknik i olika hastigheter för att sedan se vilka förbättringsområden som finns. Vi lägger även stor fokus på dina fötter och deras funktion, då fötterna utgör din supportbas och vägleder krafterna till resten av kroppen. För att bemästra löpteknik är det viktigt att först bemästra dess enklare färdigheter.

Är detta något för mig?

Har du återkommande besvär eller skador? benhinneinflammation, hälseneinflammation, plantar faschiit, morton's neuroma, hallux valgus, löparknä, IT-band syndrom, hopparknä, ländryggssmärta eller höftsmärta? Alla dessa är otroligt vanliga hos löpare idag, lösningen är oftast mer simpel än vad många tror. Gör en analys hos oss och ta reda på varför och hur! Är du inte skadad? Gör en analys för att ta reda på vad du kan göra för att bli snabbare, starkare och uthålligare. Elit till vardagsmotionär, alla har stor nytta av att göra en analys för att ta reda på varför man får återkommande besvär eller vad man kan göra för att optimera sin löpning för prestation eller hälsa.

BOKA